|
Vyhledávání Google
Nejnovější příspěvky
Diskuze bez registrace
Re: Tvoříte? Pochlubte se! (24.05.2012 14:02) Nevím co děláš, ale pokud ti jde ...
Re: Co byste teď NEJVÍC chtěli........................... (24.05.2012 13:48) A jinak ten cesťák/ jízdní řád - ...
Volná diskuze
Re: Chlíveček pro Hovada. (07.05.2012 22:17) Od 14. minuty.
:lol::lol::lol:
Re: Chlíveček pro Hovada. (29.08.2011 23:30) Vysokoškolský pedagog přednášející masovou komunikaci, marketing mediálních ...
Bydlení
Re: Patchwork (06.04.2012 13:08) se to nezdá, ale nakoukla jsem jen ...
Re: Patchwork (30.12.2010 21:01) Patchwork je hodně drsná záležitost, jen kdyby ...
Neslané, nemastné
(withdrawn) (19.03.2009 23:47) 20.02.2010 15:33: Zpráva stažena autorem.
Re: Inspirace na dnesni zradlo (19.03.2009 15:05) Tak já dneska měla jenom topinku s ...
Design akademie
Re: Smrdí odpad, co s tím? (23.12.2008 20:10) Si piš, za pomoci holek z diskuze ...
Re: Smrdí odpad, co s tím? (23.12.2008 01:23) Simtě, tak hlavně kupte něco designového, jo?? ...
Květiny
Re: Co je tohle za rostlinu? (14.05.2010 23:39) Ano, je to Arisaema Fargesi. Mám informaci, ...
Re: KYTKY FOTKY (31.03.2010 20:01)
Vetřelci
Re: Vychytávky (20.02.2010 12:15) Sourozenecke kocarky:
(withdrawn) (20.02.2010 12:05) 20.02.2010 12:15: Zpráva stažena autorem.
Domácí fauna
Re: Sbíráme psy... (26.08.2009 21:07)
Re: Sbíráme kočky... :D (03.04.2009 21:57) Kvalitní diskuze pod clankem.
Dovolená, výlety
Re: Vyhlídka Vinohrady (07.05.2009 16:48) :D
Re: Vyhlídka Vinohrady (05.05.2009 13:39) Pokud Vás ještě dost neodradila reportáž a ...
Provozní a technické
Re: Sigi, prosím o pomoc ! (13.03.2010 18:45) Furt nic.
Re: Sigi, prosím o pomoc ! (24.02.2010 21:33) Díky moc, mám. Znáš to, jak to ...
|
Autor: Saturday (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 18:04 Toto téma zakládám jako pokračování mé debaty s Angelou - o tom jaké (ne)máv ČR rodička práva a jak je může v praxi uvést v život, pakliže patří k onomu táboru rodiček, které preferují tzv. přirozeně vedený porod před porodem tzv. lékařsky vedeným.
NEMÁM V ÚMYSLU VÉST DEBATU TÍM SMĚREM, KTERÝ ZE ZPŮSOBŮ PORODU JE LEPŠÍ, protože pro každého je lepší něco jiného a každá žena si toto musí rozhodnou sama za sebe - jako v mnoha věcech, ani zde jedna "pravá" a objektivní pravda neexistuje. SPÍŠ MĚ ZAJÍMÁ - COŽ SE ZŘEJMĚ NETÝKÁ JEN PORODŮ, ALE PŘÍSTUPU K PACIENTŮM VŮBEC - jak je v rozporu právo dané pacientovi zákonem s tím, co můžeme vidět v praxi. K tomu máte možná co říci i vy ostatní, kterým je problematika porodů ukradená. A JEŠTĚ DOVĚTEK. KONKRÉTNĚ NAŠE PORODNICTVÍ (A ASI I JINÉ MEDICÍNSKÉ OBORY U NÁS, NEMÁM PŘEHLED) JE ÚDAJNĚ NA VYSOKÉ ÚROVNI. NO ASI I JE. JENŽE ČASTO POUZE "TECHNICKY" - A JÁ SE NECÍTÍM BÝT VADNOU SOUČÁSTKOU, KTEROU MÁ BEZ ŘEČÍ PŘIJÍT ÚDRŽBÁŘ MECHANICKY OPRAVIT, JSEM ČLOVĚK, NĚCO CÍTÍM, MÁM NĚJAKÝ POHLED A NÁZOR NA VĚC A POTŘEBUJI, ABY TAK SE MNOU BYLO I ZACHÁZENO - TÍM SPÍŠE V DOBĚ, KDY NĚCO NEFUNGUJE A POTŘEBUJI LÉKAŘE. NEJSEM MASO, NEJSEM ČÁRKA VE STATISTICE. Autor: Saturday (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 18:08 Shrnula bych, co jsem chtěla říct na srazu (protože nevím, zda se mi podařilo to říct jasně, tak jak jsme to měla na mysli).
Dle mého názoru je to asi tak, že když je zde určitá svoboda v rozhodnutích, kterou člověku zaručuje zákon, tak by měla být dodržována i v praxi - aniž by se pacient, který se vydá (v mezích svých - zákonem daných - práv) tou méně obvyklou cestou, měl potýkat s tím, že lékaři se k němu chovají neeticky, protože s ním nesouhlasí. Jinými slovy - ačkoli má lékař SVŮJ SUBJEKTIVNÍ názor jiný než já, měl by akceptovat moje rozhodnutí. Maximálně by mi měl předestřít FAKTA - aby učinil svému svědomí za dost, že mám dost informací, abych se sama mohla informovaně rozhodnout a abych se nerozhodovala na základě nedostatečných nebo zkreslených informací získaných někde "z lidu" neodborně. Já od českých lékařů nečekám, že mě podpoří - to zde není zvykem a nemá to tu tradici (spíše naopak). Čekám, že budou moje rozhodnutí akceptovat a tečka. A ne že na mě budou nefér prostředky vyvíjet nátlak. (Jako např. citové vydírání, sprosté narážky, extrémně nepříjemný přístup k citlivým záležitostem apod.) A jako další bod chci, abych tuto svobodu danou zákonem mohla uplatnit v kterékoli nemocnici (porodnici), aniž by na mě bylo v drtivé většině z nich aplikováno výše uvedené nátlakové chování ze strany personálu. Připadá mi do nebe volající a vůči pacientovi sprosté, že svoje právo na rozhodnutí může bez těchto nepříjemných tlaků ze strany lékařstva, realizovat v JEDNÉ, možná dvou, max. třech porodniccích v celé republice. (A nebavíme se o technickém zázemí nebo vybavení nemocnice, bavíme se čistě jen a pouze o lidském přístupu). Autor: Saturday (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 18:11 Teď konkrétně k porodům - ptala ses mě, co to je "přirozený porod". Přečti si třeba toto (nebo cokoli jiného si vyguglíš).
[zpravodajstvi.ecn.cz] Kdo to nechce číst celé, ale aspoň chce vědět oč jde, nechť si přečte poslední odstavec. Autor: Angela (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 18:38 SAt: vim, ze segra mela nejakou asistentku (uz nevim, jak se ji presne rikalo), kdy za ni prisla po porodu domu a radila ji a kontrolovala stehy ...
.. taky vim, ze mela pri porodu nejaky porodni asistentky,ktere tam s ni byly nebo byla - jedna.. Tu prvni (poporodni) si mela vybrat z nejakeho seznamu, coz si vybrala... otazka je: muzu si ja vybrat nejakou takovou asistenktu, ktera by se mnou byla a starala se nejen u porodu, ale i pred porodem v tehotenstvi??? rekla bych ze ne... ani za predpokladu, ze bych si ji zaplatila.. v tomhle souhlasim a cetla jsem ten clanek a souhlasim taky, jen se bojim, ze u nas, dokud to zdravotnictvi bude statni je tohle nerealne.. Autor: Angela (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 18:40 lékař by měl zasahovat do přirozeného porodního procesu co nejméně.
..vzhledem k tomu, ze nejsem lekar, neumim odhadnout, co je to zasahovani - zda je spravne a kdy je spravne - tohle je dost nejasne z clanku... jak tomu rozumis ty? Autor: Saturday (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 18:41 Angelo, můžeš si zaplatit dulu - ta tě bude provázet i doma před i po porodu, může ti pomoct i s takovými věcmi jako je třeba poporodní deprese, nebo pomoc s miminem v prdních dnech doma, než se zajedeš a tak. U porodu tě může doprovázet, psychicky tě podporovat atd. - ale nesmí do toho doktorům kecat, to můžeš v rámci těch mezí jen ty sama, pakliže jsi ve stavu, kdy jsi toho schopna.
Jak to je s PA jako takovými to nevím, ale určitě není bežná praxe, že by se chodily rodičkám věnovat i domů jako duly. Autor: Angela (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 18:43 Sat: jo, vim, byla to porodni asistentka, co chodila k segre, ale az po porodu..
..taky by mne zajimalo - kde je nejaky seznam a jak poznam, ze jsou dobre?? btw... porodni asistentka podle mne nema vzdelani jako lekar, tak snad nemuzes cekat, ze ji doktor bude poslouchat, nebo snad ano? Autor: Saturday (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 18:49 Citace: Třeba jsem četla historky, kdy měl personál takový řeči jakože to popoženou, aby tam nebyli do rána. Pokud je rodička ve stresu (třeba právě z nepříjmenýho personálu, cizího prostředí, z toho, že vedle řve jiná paní, nebo čehokoli), tak porod nepostupuje a je to přirozená reakce těla. Řešení je rodičku uklidnit, což právě může třeba ta dula - řekne jí, že všechno je v pořádku, věnuje se jí, dá jí napít (nekde zakázáno), dá jí třeba kousek čokolády (jídlo opět leckde zakázáno), aby měla energii, udělá jí masáž ... cokoli v tomto duchu. Pokud je opravdu vše v pořádku, až se rodička uklidní, porod se sám přirozeně rozběhne. Pokud tam není dula a pokud jde o lékařsky vedený porod, tak se místo tohoto píchne rodičce urychlovák. Který může posléze způsobit další komplikace, které jsou zbytečné a bez něj by k němu nedošlo - ale to se pomalu dostávám kam jsem nechtěla, k tomu který způsob je lepší. Prostě rozdíl je v tom přístupu - dokud je pro doktora pacinet maso, tak ho bude léčit jako maso - bude mu dávat léky, bude do něj řezat a jiný věci, ale nebude mu naslouchat, konkrétně a individuálně jemu. Přirozeně vedený porod je ten, kde nejsi maso, kde nejsi nejlépe ani bezejmenná rodička, kde jsi Angela, kde se akceptují konkrétně tvoje potřeby a k lékům a lékařskům úkonům se sahá pouze pokud je opravdu problém. A tím myslím jiný problém, než je nepříjemný prostředí, personál a stres - a to co z toho plyne. Autor: Saturday (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 18:54 Citace: Ona nesmí říkat doktorovi nic, podle mě ani to, co ty si (ze zákona) máš pravo zvolit. Musíš to říct ty. Třeba to, že nechceš epidurál atd. - bavíme se o volitelných záležitostech, ne o tom, že se něco děje a je potřeba lékařský zásah. Stále jsme u bezproblémového porodu bez komplikací, ano? Autor: Saturday (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 18:55 Jak poznáš, že je dobrá?
A jak poznáš, že je dobrý doktor, který má zrovna službu a tam na sále ho vidíš poprvé v životě? Autor: Angela (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 19:27 Citace: JO, s timhle s tebou souhlasim, ale od toho, aby mne tak brali, tam budu mit hypa a mam zkusenosti, ze se skutecne umi postarat, aby se ke mne chovali tak jak maji... ..protoze priznejme si, zenska kdyz rodi, tak nema silu na to, aby se domala svych prav... Autor: Angela (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 19:28 Citace: To je pravda... .. taky je fakt,ze pokud se tahle asistentka bude chovat jak krava, tak ji vyhodim a najdu si jinou..coz u doktora muzu taky, ale je to tezsi... Autor: Saturday (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 19:32 Citace: No když už rodíš a nikdo jiný tam neni (třeba v noci), tak ho nevyhodíš. Kdežto jí si můžeš vybrat dlouho předem a zjistit si, jestli ti sedí atd. Já to jednou určitě tak udělám. Autor: ejvis (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 19:37 TAk holky musím k tomu něco napsat. Já rodila v Brně Bohunicích před cca 2 lety. Četla jsem si článek od SAt., v podstatě to tam takto probíhá. NA službě byly 2 porodní asistentky,takže to bylo tak,že jedna měla na starosti 2 porody.Chodila kontrolovat žekněme po půl hodině,jak to postupuje.Lékař tam nechodí.Když to trvalo celou noc,tak to posoudila( podle kardiotokogramu),že je potřeba porod "urychlit" (URČITĚ NECHTĚLA JÍT SPÁT!!),z důvodu,že dítě je tam moc dlouho a slábnou kontrakce. Takže přišel doktor s injekcí,a pak už to šlo ráz naráz. Pokud by se "nechalo porod přirozeně rozběhnout nebo pokračovat",tak by bylo dítě možná přidušené, možná by ho dostávali ven kleštěma nebo vakuumextraktorem, možná křísili......takže k tomu "nechat to volně plynout" bych se moc nepřikláněla.NAvíc,by se pak stejně řeklo,že to zanedbali doktoři. Že jo? Proti dule nic nemám. Co se týče epidurálu,pokud ho sami nechcete,těžko vám ho někdo bude nutit.
Po porodu má v péči o dítě pomáhat dětský lékař, navštíví vás doma kdy budete chtít.Se vším by měl poradit. Autor: ejvis (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 19:40 Ještě,můžete si dopředu domluvit k porodu lékaře,kterého chcete,třeba svého gynekologa. Ale svěřit se lékaři,který má třeba 2 porody měsíčně,no nevím nevím. Jo a na vysvětlení: ŽÁDNÝ lékař na gynekologii není POPRVÉ na službě sám.Ani podruhé... Je to vždy tak,že slouží starší (zkušený) a mladší lékař.TAkže v pohodě.K tomu,že někde se nesmí jíst.To chápu.Co pak,když je potřeba dělat císaře? To bych nechtěla být anesteziolog....Autor: Saturday (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 19:42 Ejvis, to je ale zásadní chyba v pohledu na věc. Děláš tak velkou chybu, že mi připadá skoro beznadějný něco vysvětlovat!
Zdůraznila jsem, že se bavíme o porodu, kde jde všechno samo v pořádku a netřeba do toho zasahovat, protože to JDE SAMO. Nechat dítě přidusit, případně KDYŽ TO NEJDE, TAK NECHAT DOJÍT K JAKÝMKOLI KOMPLIKACÍM, to přece není přirozený porod! Taky jsem četla názor, že ve vrchlabí se rodí přirozeně, takže tam nechávají děti umřít, protože jim v případě komplikací nepomůžou. Toto snad proboha nemůže vyplodit rozumný člověk!!! Autor: Saturday (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 19:44 Citace: Ejvis, MY TADY VEDEME DEBATU O PRÁVECH (!!!) NE O PORODECH. Chápeš?!?! Autor: Paw (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 19:50 Ejvis a ty jsi měla epidurál nebo ne? Jak dlouho ti to trvalo? Autor: Scrabble (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 19:55 Zrovna včera jsem četla,že české zdravotnictví je podle šetření EU 3 nejhorší.Rath se hned ozval,že má data z USA a tam si vedeme naopak jako jedni z nejlepších,ovšem "průser"hodnocení se netýkal odborného hlediska,ale etického-informovanost pacienta,právo na soukromí...docela bych se za to postavila Autor: ejvis (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 20:00 Sat,fakt nechápu.Pokud jde porod sám,tak těžko tam přijde lékař s injekcí nebo jakýmkoliv jiným "nápadem". Pokud je všechno v pořádku,nikdo do toho zasahovat nebude.
Paw,epidurál jsem neměla. Jeli jsme do porodnice v 11 večer,malá se narodila ráno v šest. Ale už od odpoledne jsem měla takové různé silné stahy. Od těch jedenácti večer to bylo snad po 5 minutách celou noc! Byla moc velká (4100g). A už se neptej!!!! . Každý to má jinak! A hlavně to vnímá jinakAutor: Paw (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 20:02 Já se radši moc neptám, stačí mi občas číst ty zážitky v časopisech
Ale zajímal mě ten epidurál, já myslela, že je to v poho a teď dělaj všude bububu, že je to špatný a tak... Autor: Saturday (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 20:02 Citace: V dubnu 1985 proběhla "společná mezinárodní konference o vhodných porodnických postupech", ze které vzešla nezávazná dporučení na základě moderních poznatků z praxe. V ČR se dodnes spousta věcí z tohoto doporučení nevžila. Ale je to fakt, je to přece teprve 11 let, že jo. [www.iham.cz] Autor: ejvis (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 20:04 Sat,taky máš právo třeba rodit doma? Co? Co,když někdo udělá toto své rozhodnutí,protože má na něj právo a dopadne to špatně? Kdo za to může? Předpokládám,že doktor,protože paní rodička si neuvědomila,že to nemusí probíhat hladce.Nebo jak je to? Autor: Saturday (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2006 20:05 Citace: To zas nechápu já, kde to bereš. Stačí si přečíst cokoli kdekoli na netu - zkušenosti nový i několik let starý, stačí mluvit s lidma, kteří mají děti - a zjistíš, že ve většině případů toto není vůbec samozřejmé. Kdyby bylo, tuto debatu bych neotvírala, stejně jako by se nepořádaly konference o přirozených porodech pro budoucí rodičky, nemuselo by se bojovat za porody doma, protože by to bylo v porodnicích v pohodě, nebyla by potřeba různá sdružení, která toto řeší atd. atd. atd. |
|
Bohužel, do tohoto fóra mohou přispívat pouze přihlášení návštěvníci.
|